DEBORAH KELLY – Tank Man Tango: A Tiananmen Memorial

2009
Video, 5′
28 fotografija u boji, 15×20

Rad Deborah Kelly Tank Man Tango: A Tiananmen Memorial kroz participativni format otvara nova polja komemorativnih praksi, te se svojim bottom-up pristupom naslanja na tezu da kad jednom sjećanju dodjeljujemo spomenički oblik, do neke smo se mjere oslobodili obaveze da pamtimo. Utemeljen je na izvedbi u javnom prostoru grada, a sastoji se od sata suvremenog plesa, koreografije nastale prema koracima nepoznatog muškarca koji je s dvije plastične vrećice u rukama stao pred kolonu tenkova za vrijeme ustanka na pekinškom trgu Nebeskog mira (Tiananmen) 1989. godine. Odnos tijela i dinamike kretnji Nepoznatog pobunjenika prema koloni tenkova umjetnica interpretira kao ples – tango, te iz njega razvija koreografiju koja se na obljetnicu masakra na trgu Tiananmen izvodi uz sudjelovanje svih zainteresiranih po raznim trgovima svijeta.

Deborah Kelly (1962, AU) živi i radi u Sydneyu, a radove je realizirala u prostorima ulica, neba i galerija širom Australije, u Singapuru, na Venecijanskom bijenalu i drugdje. Suradnički projekt koji je radila s Tinom Fiveash Hey, hetero! prikazivan je u javnim prostorima od Sydneya do Glasgowa te dobio 2001. nagradu za vizualne umjetnosti Sydney Gay and Lesbian Mardi Gras. Osnivačica je projekta boat-people.org unutar kojeg se od 2001. godine produciraju radovi u javnom prostoru koji tematiziraju rasu, naciju, granice i povijest. Za Muzej suvremene umjetnosti Sydneya realizirala je trans-medijski rad o porastu religioznosti u javnoj sferi koji je uključivao intervencije u javni prijevoz, na željezničke stanice i projekciju na oblake iznad sydneyske luke. Povodom 20-te obljetnice masakra na Trgu nebeskog mira osmislila je participativni memorijal Tank Man Tango koji se 4. lipnja 2009. izvodio u 20 gradova diljem svijeta. Kolaži Deborah Kelly prikazivani su u galerijama u Australiji, Njemačkoj, Rusiji, Koreji, Francuskoj, Brazilu, Hrvatskoj, SAD-u i Indoneziji. Najnoviji rad je zbirka 37 obiteljskih portreta Bezgrešno začeti temeljena na motivu Svete obitelji u renesansnom slikarstvu. Za svoj rad dobila je u 2012. nagradu Albury Art Prize, u 2009. nagradu Fisher’s Ghost, iste godine Screengrab International New Media Art Award. Krajem 2012. u izdanju Artspacea izlazi njena monografija. Predstavlja je Galley Barry Keldoulis: www.gbk.com.au.