|
Patrick Fontana/Aelters/Pierre-Yves Fave
Francuska
GRENZE
video-instalacija / performans / predavanja o Marxovom Kapitalu
08.09. u 21.00
GRENZE radi na brojnim kratkim programskim rečenicama - nazvanima umjetne jedinice razvoja - isječcima iz Marxovog Kapitala. Kroz ova predavanja otvaraju se pitanja o društvenom i ekonomskoom kontekstu današnjeg Kapitala. Ključno je pitanje kretanja, cirkulacije kapitala i njegovih transformacija. Rad progresivno smješta serije metamorfnih kretanja, artikulira ih te ih prevodi u vizualno. Naš pogled, naše čekanje, vrijeme odgovara ovoj konstrukciji paklenog mehanizma koji drži sve. Otvara niz pitanja o tome kako današnji kapital prožima naše živote, naše subjektivnosti.
Artificials Development Units/Grenze projekt je nastao iz rada na nekim konceptima preuzetim iz Marxova djela Das Kapital. Tekst pod nazivom "unnits of artificial development"/jedinice umjetnog razvoja, razbijen je i razdvojen kako bi mogao biti postavljen u odnos sa oblicima koji predstavljaju njihovu vizualnu transpoziciju. U djelu Des Kapital, Karl Marx često koristi slijedeće izraze: oblici, pokreti, mehanizmi, raspodjele, nove okolnosti, organska ograničenja, transformacije, revolucija. Kada govori o radniku opisuje ga kao nesavršenog agenta u proizvodnji neprestanih pokreta. U projektu GRENZE, Kapital je predstavljen kao kubus u stanju stalne rekonstrukcije. Komoditeti su prikazani kao utvare, a radnici kao trokuti. Svi oblici i njihove komponente u stanju su stalnih promjena. Glasovi odgovaraju tim vizualnim elementima. U radu se koristi različitim glasovima uključujući one aktivista neprofitnih organizacija koje djeluju na području socijalne integracije u Parizu.
Rad na zvuku ima jednaku važnost kao i figure. Sve forme su rezonantna tijela sa specifičnim zvukom. Vjetar je smješten u središtu slike kao onaj koji rasprostranjuje tako otkrivajući rezonantne slike. Rezonance, interferencije i vibracije posebno su razrađene, a dialog zauzima mjesto među svim zvukovima.
Tijekom deset godina Patrick Fontana radi na odlomcima, izmješta ih iz debate, konferencije ili seminara filozofije, oblikuje ih svojim alatom, poput plastičara, pokušavajući im dati vizualnu translaciju. Bilješke vodi u crtanom obliku. Svi ovi experimenti vode ga do rada na projektu GRENZE.
kontakt: fofana@free.fr
web:
www.grenze.fr.vu |