Martin Nachbar, Jochen Roller
Njemačka
WALKSCAPES - THE DÉRIVE AS CHOREOGRAPHIC SOURCE MATERIAL

predavanje-performans

17.09. u 21.00


Kako bi istražili anatomije četiri europska grada, Martin Nachbar and Jochen Roller upuštaju se u koreografsku ekspediciju. Na svakom putovanju koreografi stvaraju/proizvode mape: gradske karte/ulični tokovi povezani/udružuju se su s mislima, susreti se simultano kartografiraju, a opažanja upisuju. Naslagivanje različitih mapa stvara slojeve koji - kada se pomaknu jedan nasuprot drugome - formiraju legende. Ove legende usmjeravaju plesače u radu, a na pozornici nastaje kinetički žurnal kojim kartografi navigiraju ples.

***

koreografija / izvedba: Martin Nachbar, Jochen Roller
dizajn svjetla / izvedba: Marek Lamprecht
vizualni dizajn: Katrin Schoof

15. - 17. listopad 2005. Steirischer Herbst, Graz / Austrija
19. i 20. listopad 2005. Théâtre La Vilette, Pariz / Francuska
2. - 4. studeni 2005. KLAPSTUK Festival, Leuven / Belgija
20. - 23. travanj 2006. sophiensaele, Berlin / Njemačka

Produkcija Steirischer Herbst 2005 u koprodukciji s KLAPSTUK #12 Leuven. Financijski podržali: Fonds Darstellende Künste, Suzanne Dellal Center Tel Aviv, mime centrum Berlin i EkS-scena Zagreb.

***

Martin Nachbar, rođen 1971., plesač/koreograf, povremeno piše za različite europske plesne magazine. Školovao se pri School for New Dance Development (Amsterdam), u New Yorku te u P.A.R.T.S. (Bruxelles). Su-osnivač umjetničke skupine Entschwartete Kunst (1989.), svirao je bas-gitaru u nekoliko bendova, a 1999. bio jedan od osnivača performans kolektiva B.D.C./Tom Plischke. Surađivao je s Les Ballets C. de la B., Verom Mantero, Thomasom Lehmenom i Nicole Beutler. Od 2000. proizveo je nekoliko komada, uključujući performans-predavanje "Urheben Aufheben", prodajni show "Ausflug", duet "ja, ja - der dritte mann", te recentni solo "Verdeckte Ermittlung". 2004. godine je u suradnji s kompozitorom Benjaminom Schweitzerom wrote the improvisation score "anordnen/verschieben" za tri plesača i pet muzičara. Jedan od organizatora "mode05 - meeting on dance education" 2005. u Potsdamu.

Jochen Roller je rođen 1971. u Berlinu. Nakon početnog baletnog obrazovanja, studirao je teatrologiju na Sveučilištu u Gießenu te koreoagrafiju pri Laban Centre for Movement and Dance u Londonu. Roller živi i radi u Berlinu kao koreograf, plesač i performer.

***

Nalazišta
Kad sam bio student, radio sam jedno ljeto na jednoj arheološkoj lokaciji. Nakon ponovnog ujedinjenja Njemačke počela je na polju pored Berlina gradnja novog naselja. Graditelji su tijekom gradnje pronašli pretpovijesnu vazu. Gradnja je zaustavljena na dva mjeseca, mali tim arheologa počeo je istraživati teren. Pretpostavljali su da tu leži centar jednog germanskog sela. Kako su imali svega dva mjeseca, arheolozi su upregnuli su em zajedno s devet pomoćnika, osam sati dnevno iskopavao sam tlo. Svaki put kad bismo pronašli komad vaze, pozivali smo arheologe da istraže teren i ispitaju fragment. Plaćali su nas 14 maraka po satu, uz bonus od 25 maraka po kvadratnom metru. Dakle, u interesu nam je bilo iskopati što je više moguće: naći komad vaze značilo je manju zaradu. Stoga smo nakon nekog vremena počeli one rijetke nađene fragmente potajno zakopavati pored WC-a. Nakon dva mjeseca prekopali smo pola polja, a kako arheolozi nisu pronašli dovoljan broj komadića vaza na jednom mjestu, kako bi dokazali postojanje germanskog sela, nastavljeno je s gradnjom naselja. Kad je izgradnja završena, WC-i su demontirani. Graditelji su pritom našli brojne fragmente. Ovo je otkriće arheolozima eventualno moglo pomoći da dokažu postojanje germanskog sela.

Karte
Kad sam bio student, radio sam godinu dana kod izdavača školskih karti u Berlinu. Nakon ponovnog ujedinjenja Njemačke promatralo se kako su se promijenila nekadašnja granična područja. Sljedeće izdanje školskog atlasa trebalo je odgovarati ponovno ujedinjenim činjenicama. Ali promjene su bile tako velike da su prelazile izdavačeve kapacitete. Tako su zaposlili mene i devet pomoćnika. Zadatak nam je bio da dnevno prohodamo jedan odjeljak te zabilježimo stvarne i planirane promjene smjera i imena ulica, trgova i zgrada. Moj se odjeljak protezao od Kielskog mosta preko groblja invalida do Brandenburških vrata. U izdavačkoj kući formirala su se dva tabora: kartografi kongruentne metode te oni metagrafičke metode. Prvi su htjeli s karata izbrisati spojeve ponovno ujedinjenog grada, dočim su drugi zagovarali vidljive spojeve. Potajno sam se priklonio metagrafičarima, a moje je informacije o Groblju invalida obrađivao slučajno metagrafički kartograf. Zaokrenuo je groblje za 45 stupnjeva te ga tako učinio graničnim znakom. Ako se gleda izdanje iz 1992., može se - zavisno od kuta gledanja - vidjeti spoj. Ili ne.




kontakt: -
web: -