Program
Jaka Primorac
Hrvatska
TRAMVAJ GALERIJA
urbana intervencija
8. rujna - 8. listopada 2006.
jedan od gradskih tramvaja
Za vrijeme trajanja UrbanFestivala kao propitivanje zagušenja javnog prostora reklamama autorica postavlja izložbu fotografija urbanog sadržaja na mjestima reklama u tramvaju.
Život suvremenog čovjeka zasićen je reklamama. Ni odlazak na javni WC ne može proći bez plakata koji nam govori kako bolje izgledati ili koji ulošci adekvatnije prianjanju gaćicama. Svakodnevna vožnja tramvajem u Zagrebu za oglašivače je također već duže vrijeme prilika za reklamne trikove. Ne samo da se vozimo u "Bananku" ili "Poli", već tijekom vožnje možemo na mini plakatima postavljenim iznad prozora pročitati koliko neki sok sadrži vitamina C ili E, koji mobitel može pohraniti više sličica i sl. Naravno, fenomen komercijalizacije javnog prostora nije jedinstven za Zagreb, on je nusprodukt globalizacijskih procesa i prisutan je i u drugim gradovima širom svijeta. Mnogo je projekata koji su se bavili propitivanjem iskorištavanja (javnog) prostora u javnom transportu na taj način; npr. najdugovječniji je onaj u Londonu, projekt "Poems on the Underground" (1986.-2006.), ali i u Zagrebu (projekt poezije na citylights).
Urbani pejzaži i detalji iz gradske svakodnevnice prikazani na fotografijama posjetiteljima izložbe pružaju mogućnost da nekoliko trenutaka (nekoliko tramvajskih stanica) njihov pogled bude uvučen u grad i prostor, a ne u mogućnost shoppinga.
Jaka Primorac rođena je u Zagrebu 1977. godine. Diplomirala je sociologiju na Filozofskom fakultetu Svečuilišta u Zagrebu 2001. godine, a magistrirala 2003. iz podruja sociologije kulture na Odsjeku za sociologiju u Varšavi, Central European University; magisterij akreditiran od Lancaster University, UK. Od 2003. godine radi kao znanstvena novakinja na Odsjeku za kulturu i komunikacije Instituta za međunarodne odnose u Zagrebu.
Članica je Fotokluba Zagreb od 2001. godine. Od 2003. godine članica je međunarodne mreže i časopisa PLOTKI.
x