hr/en
bio   

Who Dares Wins Urbanism

Prisjećajući se suvremenog i povjesnog ‘grada’; koje ulice, parkirališta, zgrade ili susjedstva su stvoreni van ili mimo demokratskih metodologija? Je li zanimljivije pobrojati prostore koji nisu?
Jesu li vatre koje uništavaju povjesne zgrade koje stoje na putu novih gradnji zapravo čin probitačnosti? Je li koncept ‘Velikog društva’ , predložen od strane nove koalicijske vlade Velike Britanije, smion način prisiljavanja siromašnih da nose još više tereta za bogate? Je li gradski službenik koji traži okolo mito zapravo smiono oblikovanje budućeg grada? Jesu li tekući pokušaji za ograđivanje zajedničkog činovi oportunizma? Jesu li prva vrata i ograde koja se sagrade oko kuće, parka ili stambenog bloka ‘realpolitik’ u praksi? Je li prvo korištenje ideje vlasništva zemlje i posjeda zapravo smion rizik koji je ostao u praksi; a njegov unaprijeđen narativ i ritual stoljećima tvori našu stvarnost?
Je li poimanje, proizvodnja i upravljanje ‘gradom’ posljedica onih koji su se usudili i pobjedili? Jesu li ‘grad’ i naši urbani životi kovali smioni i oni koji aktivno rade na stvaranju i iskorištavanju prednosti? Potaknut direktnim intervencijama 11. UrbanFestivala u Zagrebačkom ‘Starom gradu’, koje su mogućnosti koje se javljaju kada više ne reagiramo, lamentiramo i istražujemo već koristimo filozofiju i taktike koje su predstavljene geslom ‘Tko riskira, profitira’.

This Is Not A Gateway

DEEPA NAIK (1976, VB) radila je za Art for Change [Umjetnost za promjene], Public Works [Javni radovi] i Serpentine Galeriju, istovremeno koordinirajući projekte s Irit Rogoff (Sveučilište Goldsmiths) uključujući: De-Regulation [De-Regulacija] (MuHKA 2006, Herzliya Muzej suvremene umjetnosti 2007); A.C.A.D.E.M.Y: Learning from the Museum [A.K.A.D.E.M.I.J.A: Učenje iz Muzeja] (Van Abbemuseum 2006); SUMMIT: non-aligned initiatives in education culture [Sastanak na vrhu: nesvrstane inicijative u obrazovnoj kulturi] (Multitude e.V. 2007); i Eye Witness [Očevidac] (Birkbeck School of Law 2008). Istražuje set pitanja koji je posljedica njene zainteresiranosti za post-kolonijalnu teoriju, točaka presjeka kulturnih pokreta i zakonskih sustava, kritičke umjetničke prakse i alternativnih pedagogija. Godine 2007., zajedno s Trentonom Oldfieldom, Deepa Naik formalno osniva This Is Not A Getaway [Ovo nije bijeg], neprofitnu organizaciju koja čini platformu za kritička istraživanja gradova.

TRENTON OLDFIELD radi više od deset godina u nevladinim organizacijama koje se bave urbanim oporavkom, kulturnim i ekološkim programima. Bio je koordinator Thames Strategy – Kew do Chelsea, strateški projektni menadžer Cityside Regeneration-a, te radnik razvoja zajednice u North Kensingtonu. Uz svoj formalni rad nastavio je istraživati pitanja vezana uz gradove kroz svoje osobne projekte, uključujući instalacije u javnom prostoru, film, gostujuće uredništvo i gostujuća predavanja, te aktivan je član odbora Wetway Development Trust-a [Westway Razvojnog Fonda], London Citizens i Subtext-a. Sadašnji projekti su među ostalim istraživanje za knjigu koja otkriva socio-političku povijest ograda u Londonu, dio pokušaja da se pronađe način van postojećih konvencija vlasništva, posebice vlasništva zemlje u 21. stoljeću. Trenton Oldfield je 2007. godine formalno osnovao neprofitnu udrugu This Is Not A Getaway [Ovo nije bijeg] s Deepom Naik.