hr/en
Umjetnik   

Kraj povijesti


Na otvorenom (javnom) prostoru komercijalnog centra Rotterdama, grada u kojem živim, zabrana fotografiranja već postoji. Implementirana je bez ikakvih prosvjeda, obzirom da smo u Nizozemskoj već navikli na činjenicu da javni prostor nije uopće javan u praksi. Ulice su danas u vlasništvu dućana koji su tamo smješteni te ne pripadaju ljudima koji na njima borave.

Vjerujem da će se Zagreb kroz pet ili deset godina susresti s istom situacijom, obzirom da i u Zagrebu javni prostor nestaje kao mjesto koje pripada svima. Gradnja ulazne rampe za parkirnu garažu u Varšavskoj koja je rezultirala više mjesečnim prosvjedima, prvi je znak procesa u kojem se kolektivno dobro pretvara u privatno dobro.

Društveni eksperiment “Kraj povijesti” želi suočiti Zagreb sa svojom vlastitom budućnošću. Kao takav, on je forma terapije šoka. Cilj mu je da uzajamno djeluje i održi aktivnim gnjev koji će nam trebati da nastavimo borbu za demokratične prostore, za smislenu javnu sferu.

Photo by Damir Žižić

Jonas Staal

Jonas Staal (1981, NL) je studirao spomeničku umjetnost u Enchedeu u Nizozemskoj i u Bostonu u SAD-u. Njegov rad sadrži intervnecije u javnom prostoru, izložbe, predavanja, i publikacije, koje se nedvosmisleno odnose na političke subjekte i događanja. Iz perspektive Beuysa, on tumači demokraciju – demokratizam – kao Gesamtkunstwerk. Njegov esej Post-propaganda (Fonds BKVB, 2009.) i objavljena knjiga Power?… To Which People?! (Jap Sam Books, 2010.) daje teorijsku osnovu za ovu vrstu radova. Staal je realizirao projekte za izložbe u mnogim uglednim međunarodnim ustanovama, uključujući Van Abbemuseum u Eindhovenu i David Roberts Art Foundation u Londonu. Redovito objavljuje u časopisima poput Metropolis M i Manifesta Journal. Staal živi i radi u Rotterdamu u Nizozemskoj.
http://www.jonasstaal.nl