hr/en
Urbana intervencija   

Gospodaru želim te obogatiti
30. 06. 2011.
fasada Ciboninog tornja, 22:00-00:00h

O pozivu kustosica UrbanFestivala da sudjelujem na ovogodišnjem izdanju koje problematizira zagrebačke nebodere razmišljala sam prvenstveno na način poimanja uloga unutar ustaljenih podjela među akterima u festivalskim zbivanjima: umjetnika/ica s jedne strane i kustosa/ica, organizatora/ica s druge. Zanimalo me ispitati može li se i kako realizirati aktivistički rad unutar jedne formalne organizacije, festivala, i preispitati definirane odnose inicijatora i autora polazeći od uvjerenja svakodnevne prakse grafičke dizajnerice koja ne radi “za” već “s” (nekim).

Tako se moj prijedlog, u kojeg su se kustosice uključile kao aktivne sudionice,
sastojao od jednovečernje akcije u vidu direktne intervencije na fasadu Ciboninog nebodera, sportsko-poslovnog centra sagrađenog povodom održavanja Univerzijade u Zagrebu 1987. godine, a danas sjedište najveće hrvatske privatne kompanije Agrokor. Jedan od najviših nebodera u Hrvatskoj među najznačajnim je primjerima zagrebačke arhitekture osamdesetih godina, modernizacije šireg centra grada, ali i simbol onovremenih sportskih uspjeha tadašnjeg sastava košarkaškog kluba Cibona, a posredno i jugoslavenske košarkaške reprezentacije.

Odluka Agrokora da upravo ovdje preseli svoje sjedište, “okupirajući” četrnaest najviših katova nebodera i postavljajući svoj logo na njegov vrh, može se čitati kao “uzorak” procesa privatizacije javnog prostora tijekom posljednjeg desetljeća i načina simboličke reprezentacije društvene i ekonomske moći privatnog kapitala nad javnim dobrom, koja svoj najbolji izraz nalazi upravo u arhitekturi i promjenama urbanog tkiva grada.

30. 06. 2011. odvila se nenajavljena akcija u kojoj su se sudionice i sudionici nalazile na skrivenoj lokaciji s koje smo laserskim projektorom projicirale tekstualni i vizualni materijal osmišlljen od strane unaprijed pozvanih autora, kao komentar na poslovanje Ivice Todorića i njegove tvrtke. Želeći povećati vidljivost i vidjeti medijsku reakciju, nakon dvosatne akcije s projektorom proslijedile smo dokumentarne fotografije medijima.

05 from ivan slipcevic on Vimeo.

Foto: Damir Žižić, stilovi iz videa Rafaele Dražić

Default Gallery Type Template

This is the default gallery type template, located in:
/home6/urbanfes/public_html/urbanfestival/htdocs/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_gallery_display/templates/index.php.

If you're seeing this, it's because the gallery type you selected has not provided a template of it's own.


Default Gallery Type Template

This is the default gallery type template, located in:
/home6/urbanfes/public_html/urbanfestival/htdocs/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_gallery_display/templates/index.php.

If you're seeing this, it's because the gallery type you selected has not provided a template of it's own.

Rafaela Dražić

Rafaela Dražić (1981, HR) dizajn koristi primarno kao sredstvo produciranja i distribuiranja sadržaja iz područja kulture i nevladinih organizacija. Nakon diplomiranja, stažirala je na Barnbrook Design studiju u Londonu (2005/2006.), a zatim je radila kao asistentica na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija Sveučilišta u Splitu (2007. – 2009.). 2009. godine upisuje doktorski studij na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Warszawi. Dobitnica je nekoliko stručnih nagrada. Kontinuirano izlaže u zemlji i inozemstvu.

www.rafaeladrazic.net