LUIZA MARGAN – Melting Ground
2009
Video, 5′ 50”, loop
 
Melting ground Luize Margan, hrvatske umjetnice s privremenom austrijskom adresom, bavi se nomadsko-imigrantskom pozicijom iz perspektive suvremenog sistema umjetnosti. Umjetnici mlađe i srednje generacije uvučeni su u sustav međunarodnih izlagačkih praksi i rezidencija utemeljen na prisilnoj migraciji. Putujući od jedne rezidencije do druge, od jedne izložbe do druge, umjetnici/ce koji nisu dostigli status “zvijezde” rijetko dobivaju honorare, nemaju stalne prihode, socijalna prava ni pravni okvir unutar kojeg mogu zaštiti svoj rad. Govorom u prvom licu iz pozicije umjetnice/ migrantice/podčinjene, Margan otvara pitanje o (ne)mogućnosti govora i predstavljanja u javnom prostoru, kao i potencijalu afirmacije moći vlastite Drugosti. Ne slučajno, iza nje stoji Flakturm, monumentalni arhitektonski podsjetnik na austrijsku nacističku prošlost.
Projekti Luize Margan (1983., HR) baziraju se na istraživanjima i obuhvaćaju niz strategija, od videa, crteža, fotografije i teksta do zvučnih i prostornih instalacija. U recentnom je radu istraživala relacije umjetničkog angažmana prema širem društvenom kontekstu. U njezinim video i audio radovima realni i fiktivni likovi nalaze se i ispadaju iz propisanih društvenih uloga (Outside the Role, 2011.), omogućujući tako prostor za kritičku refleksiju povijesti i vrijednosti rada. Fizička prisutnost tijela u odnosu prema statičnim socijalnim strukturama (Moving Pillar), kao i govor, repetitivni su motivi u njezinom istraživanju ušutkanih povijesti, kodova potlačivanja i mogućnosti za subverzivnu akciju kroz umjetnost (Anatomy of the Bow, 2012., Melting Ground, 2009.).
Margan je studirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Ljubljani (diplomirala 2006.) i Beču. Izlagala je na raznim samostalnim (Izvan uloge u Galeriji SC, Zagreb 2011. i Ground Work u Vaska Emanoilova- Sofia Art Gallery, Bugarska 2009.) i skupnim izložbama (Recalling the past, Porečko annale, 2012., Andere Blicke Andere Räume, Passagegalerie- Kunstlerhaus, Beč 2102., Extreme, Kunstraum Niederoesterreich, Beč 2011., Iron Applause, skupna izložba u National Gallery u Bratislavi i druge) u Hrvatskoj i Europi. Sudjelovala je 2012. godine na rezidencijalnom programu u Changdong National Art Studiju, u Changdongu, Seoulu, u Južnojj Koreji, a iste je godine nagrađena nagradom T-HT / MSU u organizaciji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu. Živi i radi u Hrvatskoj i Austriji.