Philippe van Wolputte (BE)

Očajnička nada

instalacija
kula Lotrščak
za trajanja festivala

Koja je budućnost Gornjeg grada ukoliko njegovi stanari ne budu mogli financirati obnavljanje u skladu sa socijalno neosjetljivim sustavom plaćanja spomeničke rente? Je li jedan od mogućih scenarija da isfrustrirani stanari u nedostatku rješenja počnu pribjegavati radikalnim metodama? U Detroitu primjerice stanari koji nisu u mogućnosti obnoviti vlastite stambene prostore metodama koje im zakon propisuje podmeću požare kako bi se riješili nekretnine skupe za održavanje, a ipak zadržali zemljište na kojoj se ona nalazi. Jesu li takve radikalne metode moguća budućnost Gornjeg grada? Pitanja su to koja kroz intervenciju u javnom prostoru i instalaciju u kuli Lotrščak postavlja rad Očajnička nada, inspiriran brojnim požarima u prošlosti Gornjeg grada.

Bio Philippe van Wolputte (1982.) se kroz medij instalacije, performanse i skulpture bavi iznalaženjem novih značenja za napuštena i neiskorištena mjesta u urbanom prostoru, propitujući što je to što definira javni prostor. Kao strategiju redovito koristi opsežno preliminarno istraživanje u različitim arhivima, gradskim, državnim, radijskim i televizijskim. Od 2007. do 2009. boravi na rezidencijalnom programu Rijksakademie u Amsterdamu, gdje se i trenutno školuje. Izlagao je na brojnim skupnim i samostalnim izložbama, kao što su We Did It / Disputed Territory, Chert Gallery, Berlin, 2010., Cheer Up Fellows, Blue Episode Foundation, Utrecht, 2009.; Temporary Penetrable Exhibition Space 4, Wilfried Lentz, Rotterdam, 2008.; In-Depth Study, Poort Napoleon SMAK, Ghent, 2006., Zero Budget Biennial (London, Berlin, Milano, Pariz). Živi i radi uglavnom u Amsterdamu.

www.vanwolputteprogress.eu